Cum creăm postări creative pe social media?

postare creative social media

Social media a luat cu asalt lumea marketingului și nu prea mai există intreprindere acum, care să nu fie prezentă online pentru a-și promova brandul. Și se pare că acest lucru funcționează. Aproape 90 la sută dintre comercianți spun că eforturile lor de marketing pe rețelele sociale au dus la creșterea expunerii afacerii lor.

De aceea, social media este o necesitate în strategia ta de marketing. Iar aici vorbim în primul rând de Instagram, Facebook dar și despre LinkedIn sau Twitter.

Fiind platforme de social media centrate mai mult pe vizual, Instagram și Facebook sunt site-uri sociale de top, pe care marketerii le folosesc pentru a-și promova afacerea. Fluxurile pline de fotografii și videoclipuri sunt folosite pentru a evidenția cultura companiei, actualizările companiei, produsele și multe altele.

Dar, pe lângă postarea de imagini pe rețelele de socializare în general, importantă mai este și legenda.

Ce este o legendă de social media?

Pe scurt, o legendă textul scris folosit pentru a descrie o imagine sau un videoclip pe care cineva îl postează online.

Lungimea caracterelor acestora variază în funcție de platforma pe care publici conținutul tău.

  • Instagram: 2.200 de caractere
  • Facebook: 63.206 caractere

Acum, iată care este problema: nimeni nu vrea să citească o legendă prea lungă.

Legendele din domeniul social media de astăzi trebuie să fie scurte, incisive și utile. În timp ce descriu conținutul tău (adică poza sau clipul postat) în mai multe detalii, ele pot, de asemenea, să încurajeze publicul să se implice în comentarii sau să ia măsuri pentru a-i trimite mai departe în pâlnia de vânzări.

4 Elemente pentru o legendă puternică în social media

#1. Adaugă contextul

Poți posta cea mai grozavă fotografie din lume, dar dacă nu este 100% clar despre ce este vorba, practic creezi un joc de ghicit pentru cei care te urmăresc. O legendă grozavă va oferi contextul potrivit pentru a descrie sau adăuga la imaginile pe care le-ai publicat.

#2. Atrage atenția

Nu te mulțumi doar cu cea mai elementară dintre legende. Vrei să-ți atragi urmăritorii să revină pentru mai mult, așa că oferă-le ceva bun despre care să vorbească mai târziu. Captează-le atenția și vor rămâne prin preajmă. Pentru că, chiar dacă nu pare, dar lumea citește și textul unei postări, nu doar dă scroll rapid peste orice. Iar de multe ori, un text catchy rămâne în minte.

#3. Concentrează-te pe lizibilitate

În timp ce emoticoanele și abrevierile sunt amuzante, cea mai bună legendă le va folosi cu moderație. Legendele nedumerite care conțin doar emoji nu vor face decât să îi deruteze pe urmăritorii tăi. Pentru a clarifica: 🚫✍️🤨📱📝 („Nu scrie legende confuze pentru social media”).

#4. Call-to-action

Cine crede că legendele sunt inutile se înșeală amarnic. În timp ce toate elementele de mai sus sunt factori uriași în crearea unei legende puternice pentru social media, convingerea potențialilor clienți să facă următorul pas este una dintre cele mai bune modalități de a-ți dezvolta afacerea. O legendă excelentă se va încheia cu un fel de element de conversie, fie că încurajează utilizatorii să comenteze o postare, să distribuie postarea sau să verifice link-ul din biografia ta.

Combinația ideală pentru o postare creativă

Așadar, pentru crearea unor postări creative pe orice canal de social media, combinația fotografie + text/legendă scrisă bine este duo-ul ideal pentru a stimula implicarea publicului tău țintă. Ne-am axat mai mult pe partea de text deoarece, când e vorba de fotografii, cerul e limita, vorba aia.

Cu atât de multe platforme de editare foto precum Canva (preferata noastră), în materie de poze rămâne la latitudinea fiecărui scriitor creativ modalitatea în care-și creează fotografia care să exemplifice cel mai bine ceea ce va completa cu legenda.

De la câteva cuvinte atașate direct pe poză, la diverse modele care mai de care mai pompoase, sau doar poze simple dar perfecte cromatic, in materie de creație foto, există extrem de multe opțiuni și variante. Despre asta, într-un viitor articol 😉

 

Contactează-ne pe hello@creativeadvertising.ro dacă ți-a plăcut acest articol și vrei să dezbatem subiectul împreună!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole