Cum să creezi o postare Carusel în Canva în 4 pași

canva

Despre minunata platformă de editare foto Canva am mai discutat, și revenim la ea în această nouă postare pentru că ne place în continuare și se pare că apar lucruri noi de învățat.

Canva este o platformă de design grafic care este folosită pentru a crea grafice și prezentări pentru social media. Aplicația include șabloane gata pregătite pe care utilizatorii le pot folosi, iar platforma este gratuită dar oferă și abonamente plătite, cum ar fi Canva Pro și Canva for Enterprise, pentru funcționalități suplimentare. Noi avem un astfel de abonament și putem garanta că este o platformă extrem de folositoare în acest business pentru că ne ajută să creăm postări uimitoare pentru rețelele sociale, videoclipuri, felicitări, pliante, colaje foto și multe altele.

Iar în articolul de azi vom povesti despre cum putem crea o postare Instagram Carusel în Canva. Se pare că postările carusel sunt una dintre cele mai tari trenduri de pe Instagram în acest moment.

Având în vedere că Reel-ul primește cea mai mare parte a atenției din partea algoritmului și că Instagram împinge conținutul video, mulți creatori observă că postările lor obișnuite au mai puțin reach decât în anii trecuți.

Totuși, există un anumit tip de format de postări care obține suficient engagement pentru a face algoritmul să observe: Caruselurile.

Postările de tip swipe through sunt o modalitate excelentă de a ajunge la publicul tău ideal dacă nu vrei să te urci pe valul Reels sau pur și simplu vrei să îți diversifici conținutul.

Cel mai bun lucru la asta? Nu trebuie să fii un profesionist Adobe Photoshop pentru a proiecta caruseluri Instagram cu potențial viral. Poți face același lucru și cu Canva. Citește în continuare pașii necesari creării unui Carusel 😊

Pasul 1: Definește dimensiunea potrivită pentru Carusel

Ai putea crea doar cinci posturi unice în Canva. Dar ceea ce vrem să facem în această postare este să creăm un carusel cu tranziții fără cusur între slide-uri.

Un design care abia mai târziu va fi împărțit în diapozitive cu un singur carusel. În acest fel, creăm un efect perfect de conectare a tuturor diapozitivelor și oferim utilizatorului o experiență excelentă atunci când trece prin ele.

În tabloul de bord Canva, mergi la Create a Design (Creați un design) și selectează Custom Size (Dimensiune personalizată).

În Instagram, poți adăuga caruseluri cu până la 10 diapozitive unice. Formula generală pentru a afla cât de mare trebuie să fie designul inițial este:

  • Lățime: 1080px * Numărul de diapozitive – Înălțime: 1080px

Sau, pentru postări de tip carusel de dimensiuni portret care ocupă mai mult spațiu în feed-ul tău (recomandat):

  • Lățime: 1080px * Număr de diapozitive – Înălțime: 1350px

Ca o scurtătură, iată care sunt dimensiunile de design Canva pentru caruseluri cu 2 până la 6 slide-uri:

  • 2 slide-uri: 2160 x 1080px (sau 1350px)
  • 3 slide-uri: 3240 x 1080px (sau 1350px)
  • 4 slide-uri: 4320 x 1080px (sau 1350px)
  • 5 Diapozitive: 5400 x 1080px (sau 1350px)
  • 6 Diapozitive: 6480 x 1080px (sau 1350px)

Pasul 2: Proiectează grafica caruselului în Canva

Acum că ai artboard-ul de design la dimensiunea corectă, putem începe să proiectăm.

Folosește ghidajele Canva + Define Rulers.

Canva îți permite să adaugi ghiduri mov la desenele tale. Această caracteristică este foarte utilă atunci când proiectezi caruseluri. Când îți creezi caruselul, trebuie să știi unde se termină un diapozitiv și unde începe următorul.

Pentru a activa ghidajele ca să vezi unde vor fi îmbinările, în designul tău fă click pe File (Fișier, în colțul din stânga sus) și apoi bifează Show Guides (Afișare ghidaje) și Show Rulers (Afișare rigle).

Acum poți trage o riglă cu tasta mouse-ului apăsată pe desenul tău. Acest lucru funcționează fie din stânga, fie din partea de sus. Pentru caruseluri, va trebui să le tragem din stânga. Adaugă un ghidaj de riglă la fiecare 1080px pentru a marca marginile diapozitivelor caruselului tău.

Acum treci deasupra riglei verticale până când cursorul se transformă într-o săgeată cu două capete, ține apăsat butonul mouse-ului și trage ghidul până la 1080px și dă-i drumul. Vrei să faci acest lucru la fiecare 1080px, deci 2160px, 3.240px, 4.320px și 5.400px. (Continuă dacă dorești o lățime mai mare de 6 imagini la caruselul tău).

Sfat: Pentru a alinia perfect conținutul pe diapozitive, folosește un dreptunghi, desenează-l pentru a se potrivi unui diapozitiv (între două ghiduri), trimite-l în spate și blochează-l. Acum poți să tragi conținutul în jur și îți va arăta dacă este centrat.

Acum poți să-ți creezi postul. Asigură-te că adaugi câteva elemente de-a lungul ghidurilor, deoarece acest lucru va încuraja publicul tău să facă swipe. Când ești mulțumit de designul finit, descarcă-l ca fișier PNG.

Pasul 3: Împarte designul caruselului Instagram, gata de postare

Odată ce designul tău este gata, trebuie să descarci designul complet și să îl împarți în postări unice, deci să împarți imaginea lungă în 6 imagini separate. Pentru a face acest lucru, mergi la instrumentul de divizare a imaginii Pine Tools.

Introdu imaginea ta încărcând-o de pe dispozitivul tău. Apoi, împarte-o pe orizontală, pe înălțime egală, cu un număr de blocuri egal cu numărul de imagini, în acest caz, adică 6.

Selectează PNG ca format de ieșire și apoi fă click pe Split Image.

Pasul 4: Încarcă-ți diapozitivele Carusel pe Instagram

Ai acum șase (sau câte ai ales inițial) imagini separate pe care le poți încărca (în ordinea corectă) pe Instagram!

Poți să le partajezi pe telefon și să le încarci direct sau să utilizezi Business Suite de la Facebook pentru a le încărca de pe computer. Sau poți chiar utiliza un instrument terț, cum ar fi Later sau Publer, pentru a posta sau programa pentru mai târziu.

Sfaturi de design pentru carusel

Iată câteva sfaturi de design pe care le poți folosi pentru a face ca caruselul tău să fie foarte atrăgător și să îi invite pe oameni să îl parcurgă până la sfârșit.

  • Fă ca diapozitivul de titlu să fie atractiv – este primul lucru pe care oamenii îl văd în caruselul tău, așa că fă-l să oprească defilarea cu titluri mari, meme sau un cârlig inteligent.
  • Plasează elementele chiar la intersecția a două slide-uri pentru a crea un efect de suprapunere care îi face pe oameni curioși.
  • Folosește fotografii mari sau gradienți ca fundal fără întreruperi.
  • Crează layout-uri diferite pentru diferitele diapozitive pentru a-ți face caruselul mai interesant.
  • Folosește ultimul diapozitiv pentru un call-to-action pentru a direcționa oamenii către profilul tău sau către link-ul din biografia ta.

Pare interesant acest nou design de la Canva? Lasă-ne comentarii despre experimentele tale pe hello@creativeadvertising.ro sau și mai bine, direct caruseluri create de tine pe pagina noastră de Insta @hellocreativeadvertising 😊

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Articole